Letar lägenhet!

Nog för att jag har det bra hemma hos mamma och pappa, men gud va jag längtar efter att ha egen lägenhet igen. Inreda hur man vill, göra vad man känner för när man vill, ha ett privatliv, kunna bjuda hem kompisar spontant osv. Så nu är sökandet i gång (eller tja, har vart ett tag kanske jag borde säga)

Bara för att jag är ivrig att flytta hemifrån så tänker jag ju inte ta första bästa. Ne jag har en del krav som min nya lägenhet måste uppfylla, några som absolut inte är förhandlingsbara! =)


Badkar är ett absolut måste i min nästa lägenhet, det är inte förhandlingsbart, och där ska jag ligga och marinera mig minst en gång i veckan =) Och när vi endå pratar badrum, så hade det varit ett stort plus med ett fönster, om än så litet, men endå!


Balkong är ytterligare ett absolut måste! Storleken kan hända att jag kan tänka mig att kompromissa med, helst av allt skulle den ju vara gigantisk =)



Kök, Ingen himla kokvrå eller nått sånt, nej det ska vara ett riktigt kök, och det ska få plats ett matbord. Ett fönster är också nödvändigt för ordentlig ventilering när man lagar mat, för det gör jag ofta. Sen är det ju sjukt tråkigt att äta mat i ett rum utan fönster!



Garderober i all ära men efter att jag kom hem från USA så är mina garderober överfulla med kläder och tillbehör (läs: skor och väskor) så det hade varit riktigt nice att ha en klädkammare =) Men det är inte en dealbreaker.


Location, location, location! Jag vill inte bo i vilket område som helst, jag vill bo ganska centralt, i Uddevalla, så är det bara, sen vilket vädersträck det blir återstår att se =) Och jag vill inte sätta mig i höghus igen, så miljonprogramsbetonghusen går bort direkt, been there, done that, got that T-shirt!



I övrigt så har det inte så stor betydelse om det är en 1a eller 2a, det beror på pris, läge, storlek och så vidare, det ultimata hade väl varit en "ett och en halva" stoleksmässigt sett. Men en stor etta eller liten tvåa hade vart bra också. Det är viktigt för mig med en bra planlösning, ordentligt ljusinsläpp (läs: många fönster för alla mina blommor), vilka grannar man har, att man inte bor på 4 våningen utan hiss när man flyttar ;-) och att man har en pålitlig hyresvärd.

Har jag glömt nått nu? XOXO /K


Kommentarer
Postat av: Lisa Antonsson

Och återigen Karolina, nu får jag hemlängtan! GLÖM INTE BORT dem obligatoriska tjejkvällarna en gång i veckan :D

2010-05-18 @ 02:20:34
URL: http://lisaantonsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0