And round and round it goes...

Det är mycket som snurrar i huvet så här nu när man kommit hem hastigt och lustigt utan någon plan eller en chans att förbereda sig. Frågor som;

Vad ska jag sysselsätta mig med nu när jag är hemma?
När ska jag gå vidare med min utbildning?
Vart vill jag bo?
Vilka av mina vänner har jag kvar nu när jag varit borta så länge?
Har jag blivit ersatt?
Hur vill jag att min vardag ska se ut?
Vad vill jag fylla mitt liv med?
Vill jag vara singel?
Är Uddevalla stort nog för mig?
Hur kommer det vara att stöta på de människor....som man så småningom kommer stöta på som ..... ja.. som , äh ni vet...?
Hur kommer jag bli bemött?
Kommer jag kunna börja på en ny kula, förändra och inte begå samma misstag om igen?


När man kommer hem landar man lite handlöst i resterna av vad man lämnat kvar och rör runt  i dammet som samlat sig på vad som brukade vara ens liv. Och samtidigt som dammet cirkulerar, man packar upp och
försöker göra sig hemmastadd finns det en fråga för varje dammkorn.

Allt det praktiska som måste göras fungerar ju såklart som tillfälliga distraktioner, jobb, bil, träning, papper hit och papper dit, tjänster och ärenden men just nu känns det som jag vandrar genom ett tjockt damlager i hela min vardag, och dammar av det jag känner fortfarande är viktigt för mig, det som inte är klart än...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0