Bortskämda ungar men äntligen lite quality me-time =)

Jepp ungarna är bortskämda, artiga och sånt, men bortskämda för dem får så mycket grejer hela tiden så dem blir väldigt sällan glada eller exalterade över någonting. Vi hittar på saker hela tiden, går på museum, spelar minigolf, går till parken,  åker karusell m.m. Bara den senaste veckan har dem åkt karusell två gånger, två olika tillfällen två olika ställen. Det gjorde jag vid max ett tillfälle om året när jag var mindre.

Sen har dem så mycket kläder så man tror inte att det e sant, de har ingen aning om vad för kläder dem har, massa olika outfits och mycket av det som ligger i lådorna har fortfarande lapparna kvar på sig.

För att inte tala om leksaker, herre min skapare, det e ingen ide att sköpa leksaker till dem för de får nya hela tiden och dem kollar på den i en minut ( jag överdriver inte) sen har den blivit tråkig, eller så har dem redan femtioelva andra av samma sak.

På det planet tycker jag synd om dem faktiskt. Vi städade på den äldsta tösens rum idag. Jag hittade en engångskamera, en lite dyrare "några gångers" kamera och en High school musical inspirerad digitalkamera.

"Oj vilken fin kamera" säger jag till henne.
"Jag antar det, men jag vill ha en riktig digitalkamera" svarar hon
"Men detta är ju en riktig" säger jag
"Ja, det säger mamma också, men jag vill ha en som inte är high school musical inspirerad, för jag älskar inte HSM längre, jag bara gillar dem, jag vill ha en annan."

Hon är alltså 8 år, och hon är tycker inte att hon har en riktig digitalkamera för att den har en idolbild på höljet, därför vill hon ha en ny. Kameran är antagligen mindre än ett år gammal.



Hur som helst, på tal om bortskämd eller skämma bort, idag såg jag till att efter jobbet ge mig själv lite quality me- time, så jag tog min nanny-car ( JEEP, med V6a   ^^) för första gången ensam (å den friheten har jag saknat) och åkte iväg till nagelsalongen där jag skämde bort mig själv med både manicure och pedicure + extra spa behandling för den lilla summan av 40 dollar + dricks =)

Så nu har jag super fina naglar men det får ni se en annan dag! Puss på er / K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0