Kan inte sova...

"Hemma på Ikea"


Ikväll har jag legat och panikpluggat inför mitt teoriprov och körtest som jag ska göra imorgon. Typiskt. Nu ligger jag i alla fall under täcket och tankarna snurrar.

Jag hade tänkt att ta det lugnt denna veckan och till helgen men det verkar skita sig. Det e prov hit, playdates dit, julshopping, H1N1 vaccinering (tar typ en halv dag här borta pga köer), sitta barnvakt, baka, antagligen ett tyskt houseparty på lördag, mer barnvaktande på söndag. Måste iväg och posta ansökan till hypnosutbildningen också och gå till banken och lösa check innan fredag också.

Skulle egentligen hunnit ta en kaffe med en svensk aupair som jag inte träffat sen orienteringen och påbörja en bok till bokklubben och för att inte tala om post departure projektet jag skulle gjort klart också... Och att städa... hmmm jag tror inte ens att jag vill erkänna här när jag städade mina utrymmen senast... hrm.. anyway..
men det kan jag ju bara glömma denna veckan.



Alla mina veckor e ungefär såhär, men jag tänker att det kommer lugna sig lite när jag fått körkortet och konst kursen avklarade.

Bortsett från att jag har många bollar i luften så känner jag mig ensam ikväll. Idag åkte Lisa hem till Sverige, och även om det bara är tillfälligt så känns det som jag helt plötsligt är ensam här borta, även om det såklart är helt ogrundat.

Jag tänker också mycket på det jag saknar i sverige:

-Det kalla men relativt "torra" vädret i sverige (här borta fryser jag konstant, inne ifrån, man vänjer sig efter ett tag...)

-Min gosiga hårboll till kurrmaskin



-Människor, familj, släkt och bitar som dop och sånt som man missar..

- Vanligt hederligt jävla kolsyrat vatten, typ Loka med citron smak, eller neutralt, vad som helst, men det e typ omöjligt att få tag på här borta!

-Att vandra runt i Uddevalla, stan, se folk man känner och bli igenkänd.

-Nära och käras mat

-Att laga mat med märken man litar på och är uppväxt med och att framför allt själv välja vad som ska finnas i kylskåpet.



- Min pyssel låda

- Att ha växter att pyssla om, vi har tre levande växter i hela huset, det är för lite!

-Vänner, inte vänner och allt där emellan.. ibland iaf.



Detta får mig att ligga vaken på natten trots att jag ska upp tidigt och har en låååång dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0