Bluntly speaking...

Jag brukar normalt sett vilja lämna sånna här saker utanför min blogg, för jag är en positiv person och jag vill att min blogg ska återspegla det. Samtidigt så lever jag ju inte något perfekt Barbie liv utan har ju precis som alla andra mindre fluffiga känlsor ibland. Så för att dela en rättvisare bild med er...

Det finns tre specifika fall de senaste dagarna som gett mig allt annat än fluffiga känslor.

Den första är en annan au pair som skulle följt med oss ut på halloween som på ett ganska kasst sätt i sista sekunden gjorde klart för oss att hon inte var intresserad av att följa med, till historien hör att det var hon som hade startat idén och skulle vara designated driver. Så istället för att säga, tyvärr jag har ångrat mig jag vill inte med längre, säger hon att hon jobbar och inte kan prata. När hon dagen efteråt dyker upp på andra festbilder på Facebook, blir det ju aningen pinsamt för henne, inte så smart bruden.

Då tänker jag såhär, jag är en ganska flexibel person, jag tycker inte att jag gör det svårt för folk att vara ärliga, endå är du oärlig och beter dig riktigt dåligt. Sen tänker jag att våra barn leker ihop så jag borde
visa att jag kan ta the higher moral ground.

Den andra personen som betett sig mindre begåvat är min värdmammas ex. Som jag berättade för er så är chansen ganska stor att jag blir kallad till rätten av denne man. Fair, fair. Men när jag får redan på att han i sina desperata smutskastningsförsök vill tracka på min engelska genom att säga att jag inte framför hans medelanden till Jennifer för att jag inte förstår vad han säger så tänker jag, " lilla gubben, jag skulle vilja se dig försöka".

Min förmåga att uttrycka mig och kommunicera, både på svenska och engelska, har aldrig varit min svaga sida. Jag hoppas att han kallar mig till rätten för det är ett patetiskt försök, speciellt när jag hela tiden för höra utav amerikaner hur bra och accentfri min engelska är och med det i åtanke så har det egentligen ingen betydelse att jag har x antal år av engelska studier och cambridge testet i baggaget.

Men tyvärr borde jag även här visa att jag är den mognare personen för flickornas skull.

Den tredje personen jag stör mig som fan på idag är brandmannen som tappade och totalpajade min kamera på halloween, nu är jag 86 dollar fattigare för att jag fick betala mellanskillnaden för en ny...


I alla dessa fallen tänker jag att jag borde ta the higher moral gound av olika anledningar, men det sundaste för mig är egentligen att för en gångs skull bli riktigt förbannad och säga skit er i näven era jävla pissmyror och sluta slösa min tid!






Kommentarer
Postat av: Lisa Antonsson

Kunde inte sagt de bätter själv!

2009-11-03 @ 20:26:28
URL: http://lisaantonsson.se
Postat av: Marita

Ja men visst är det skönt att få slänga av sig skiten:)

2009-11-07 @ 14:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0