Anledningen till att jag aldrig kommer bli kirurg...

Det var längesen jag läste något som gav mig kväljningar men idag satt jag och läste ut Dan Browns -  The lost symbol. Så jag sitter där i min stol med min P&J sandwich när jag kommer till detta stycket:

"Perhaps you've heard.... about the brain scans taken of yogis while they meditate? The human brain, in advanced states of focus, will physically create a waxlike substance from the pineal gland. This brain secretion is unlike anything else in the body. It has an incredible healing effect, can literally regenerate cells, and may be one of the reasons yogis live som long"


Jag fick så sjukt äckliga bilder i huvet när jag läste detta, tillsammans med konsistensen av jordnötssmör i munnen att jag ryser. Waxlike secretion och brain borde inte få nämnas i samma mening!


Kommentarer
Postat av: Klaus

Haha! Jag och min vaxlike secretion kommer att leva jättelänge! :)

2009-11-09 @ 17:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0