Spöken

spökeBehöver inte nödvändigtvis vara människor som har avlidigt, även levande personer kan spöka för en och påminna en om det som en gång varit. Ofta är det relationer med osagda ord, för mycket sagda ord eller krossade förhoppningar som spökar mest, men ibland kan det också vara nått man trode var avklarat som tar en vända till.

Jag var ute på Överby köpcentrum idag för första gången på några månader och råkar nästan gå rakt in i ett X som jag inte träffat eller pratat med på snart 3 år tror jag, han bor flera mil här ifrån och vi skiljdes åt på mindre bra premisser.

Till saken hör att jag har tänkt en del på honom det senaste, funderat på ett missförstånd jag kunde förhidrat och hur dumt det blev, sen har jag funderat på hur han har det och hur det skulle vara om vi skulle råka stöta på varandra på stan nångång, om han fortfarande skulle vara arg på mig eller om han skulle säga hälsa och prata lite.

Folk har en tendens till att dyka upp när man tänker på dem, när det händer kan jag sällan låta bli att knacka tillfället i ryggen och säga hej. För kanske går man där ifrån med nått kilo mindre i ryggsäcken men om inte annat så har man lärt sig att man kan se spöken även mitt på ljusa dan i ett köpcentrum.

Puss / K

Kommentarer
Postat av: Lisa Antonsson

MENNNNNN VEEEEEEEEEEEEM ?

2009-06-01 @ 02:40:58
URL: http://lisaantonsson.se
Postat av: Anonym

Jaså, vem är det då???

Puss Mini

2009-06-04 @ 20:37:55
Postat av: k

dam dam dam, jag berättar nästa gång vi pratar. Puss

2009-06-05 @ 22:39:46
Postat av: ML

Sry för de som varit K. :$

M out

2010-04-13 @ 08:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0