Kan man inte vara en bra unge endå?

more lovelove











Person: -Vet du vad jag har köpt till mamma för morsdag?
Jag: (Doh) - Nä vadå?

Personen fortsätter berätta om söt liten present

Jag: - Mmm, jaha (Snart kommer det)
Person: - Har du köpt nån present än?

You all know it, det är nu skulden visar sin fula nuna. Det är nu man förväntas ha köpt eller planerat köpa nån fin genomtänkt sockersöt present för att visa att man är en bra unge. För att senare ge bort den på ett sätt som hur man än gör aldrig kan bli annat än ospontant, jag menar det är ju morsdag FFS!

Och har man inte köpt nått då är man ju en snål otacksam skitunge så är det ju bara, och samma princip gäller farsdag och alla hjärtansdag också. Klart det finns olika åsikter om dessa dagar och traditionerna kring dom, vissa tycker att det är mysigt andra tycker att det är en media- och pengacirkus, personligen tycker jag att det känns fånigt att man valt en dag om året då man ska visa uppskattning och kärlek till en speciell person med den förutfattade meningen att det ska göras genom en gåva, och att det ska göras till ett offentligt spektakel.

Nej tack! Jag vill ha otvingad spontanitet i vardagen som inte nödvändigtvis involverar gåvor, klart det e kul att få saker, men det känns absolut bäst om man får nått (eller om någon gör nått för en) utan någon speciell anledning, då känner man sig speciell och uppskattad, och det är väl det som är poängen?

XOXO / K


Kommentarer
Postat av: Lisa Antonsson

Kärlek o uppskattning visar man bäst en vanlig dag! Håller helt med dig BF <3

2009-05-29 @ 05:08:09
URL: http://lisaantonsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0